× Bitte hier Probleme mit der Betaversion posten bitte immer mit Joomlaversion, PHP Version, und Version des Kochbuchs
Please let us know PHP Version Joomla Version and Version of Cookbook

Add new recipes in Frontend added by user

• pengonator
  • Topic Author
  • Visitor
  • Visitor
8 years 7 months ago #5303 by pengonator
Add new recipes in Frontend added by user was created by pengonator
Hi Gerald,

i installed Gary's Cookbook component com_garyscookbook-4.2-Beta.zip in joomla 3.1.5 and the find & search plugins plg_garyscookbook_finder_plugin_4.1.3_beta.zip plg_garyscookbook_search_plugin_4.1.3_beta.zip and all went fine.

By configuring in backend in Gary's Cookbook under options and User Recipe i toggled all option to yes or show and the Permissions of Registered are set to Allow for create,edit and edit own. Now i created in Menu->Usermenu a new item adding recipes as external URL "index.php?option=com_garyscookbook&func=newItem" but i get the category-view with the header "COM_CONTACT_DEFAULT_PAGE_TITLE" and no recipe-entering-form. What needsto be done to solve the problem and let users enter there recipes?

Thanks Roman

german:

Hallo Gerald,

ich habe die Komponente Gary's Cookbook com_garyscookbook-4.2-Beta.zip in Joomla 3.1.5 mit den find & search plugins plg_garyscookbook_finder_plugin_4.1.3_beta.zip plg_garyscookbook_search_plugin_4.1.3_beta.zip installiert und die Installation klappte ohne Probleme.

Beim konfigurieren im Backend in der Komponente Gary's Cookbook Kontrollzentrum/Optionen and User Rezept habe ich alle Werte auf Ja und Anzeigen gestellt. In den Berechtigungen für Registered habe ich Erstellen,Bearbeiten,Eigene Inhalte bearbeiten auf Erlaubt gestellt. Nun habe ich unter Menüs->"Mein Menü" einen neuen Menüeintrag "neues Rezept" erstellt mit dem Typ "Externe URL" und dort in Link diesen Wert eingetragen: "index.php?option=com_garyscookbook&func=newItem". Aber ich bekommen dann im Frontend beim anklicken des Menüeintrages nur die Kategorieübersicht und eine zusätzliche Zeile mit "COM_CONTACT_DEFAULT_PAGE_TITLE" und keine Rezepteingabe. Was ist ui tun um dieses Problem zu lösen um den Benutzer ein Eingabeformular für die Rezepteingabe zur Verfügung zu stellen?

Vielen Dank, Gruß
Roman

Please Log in or Create an account to join the conversation.

Moderators: Merling
Time to create page: 0.033 seconds

GCB Finder PlugIn

GCB Random Image Modul

Go to top